טעים להכיר - שווקים בתל אביב

טעים להכיר - שווקים בתל אביב

טעים להכיר - שווקים בתל אביב

הידעתם? תל אביב, העיר התוססת בישראל היא מעצמה קולינרית! עיר שוקקת הנושקת לחופי הים התיכון ובה 7 שווקים קסומים. פסיפס קולינרי ישראלי יוצא דופן של מראות, ניחוחות וטעמים.


שווקים רבותי, שווקים


שוק הכרמל

שוק הכרמל הוא השוק המרכזי של תל אביב והגדול מבין כל השווקים הנמצאים בתל אביב. השוק אוצר מעל 100 שנות היסטוריה, הוא נמצא בסמוך לשכונת כרם התימנים הנוסטלגית, נושק לחופי תל אביב וסביבו נמצאים הרחובות פופולריים למטיילים: רחוב נחלת בנימין, שנקין, קינג ג'ורג', אלנבי ועוד.
המיקום הקסום של השוק סוחף אליו תיירים מכל העולם וגם את המקומיים. הוא נחשב כיום לשוק המתוייר והפופולרי ביותר בתל אביב.

שוק הכרמל הוא שוק שניתן למצוא בו פירות, ירקות, צמחי תבלין, בשר, דגים ותוצרת מקומית טריה של מגוון פרודוקטים.

שוק הכרמל עשיר בשפע מסעדות ודוכני המזון. מסעדות שף לצד אוכל רחוב, בתי קפה לצד ברים, אוכל ישראלי מסורתי לצד מאכלים מכל העולם.
ניתן למצוא בשוק הכל: חומוסיות, מסעדות לעל האש, בתי קפה שכונתיים שמגישים גם ארוחות בוקר, מסעדות אסיאתיות, מסעדות דגים ודוכנים עממיים כמו בורקס, סביח, בוריקה, פלאפל, מלבי, כנאפה ועוד, ועוד ובשפע.

ניתן למצוא בשוק גם עשרות דוכנים וחנויות לבגדים, סדקית, תכשיטים, תמונות, פרחים, כלי בית ונעלים. בשוק הכרמל יש הכל מכל וכל ובשפע.

אם אתם שוקלים להגיע לשוק באחר מימי שישי הגיעו מוקדם לפני שעות העומס, באזור יש חניונים בשפע. מומלץ לחנות בחניונים שנמצאים בסמטת הכרמל.

בואו להכיר מקרוב את השוק וסביבתו הקסומה. לחצו כאן למידע על סיור קולינרי בשוק הכרמל


שוק לוינסקי

שוק לווינסקי ​נמצא בדרום תל אביב. הוא הוקם במקור כמרכז מסחרי ע"י עולים יהודים מסלוניקי בשנות ה-20 המאוחרות.

עם קום המדינה הצטרפו לסוחרים שעלו מסלוניקי עולים מאיראן, מצפון אפריקה ומהבלקן והפכו את המרכז המסחרי הקטן למרכז קולינרי מדהים.

עם השנים, המרכז שינה פניו למדרחוב שוקק וליעד פופולרי של פודיס ישראלים רבים. בשוק תמצאו מעדניות בוטיק מובחרות שמציעות גבינות מכל העולם, זיתים, דגים כבושים ומעושנים ומתוקים טורקיים. מסעדות מסורתיות עם טעמים ביתיים, מסעדות שף ואוכל רחוב.

השוק צמוד לשכונת פלורנטין הקסומה וסביבה היצע קולינרי מרשים. פודיס מגיעים מכל קצוות הארץ כדי לקחת חלק בחוויה. בניגוד לשווקים אחרים בתל אביב, בשוק לווינסקי אין פירות, ירקות וחומרי גלם מקומיים, החוויה היא חוויה קולינרית של טעמים, מסורתיים וחדשניים.


שוק הנמל

שוק הנמל הוא שוק תל אביב מקורה הנושק לחוף ימה של תל אביב. השוק מציע תוצרת עונתית, מקומית ואיכותית. דוכני פירות וירקות, דגים, גבינות וקצבייה לצד דוכני אוכל.

בכל יום שישי, מתקיים שוק איכרים ברחבות החיצוניות לשוק. לשוק מגיעים חקלאים ויצרנים קטנים ומוכרים תוצרת מובחרת ומוצרים מחומרי גלם ייחודיים.

התוצרת החקלאית שנמכרת בשוק אינה עוברת תהליכי קירור והפצה ארוכים ולכן, היא נחשבת איכותית, טעימה וכזו שערכיה התזונתיים נשמרים.


שרונה מרקט

שרונה מרקט הוא שוק האוכל המקורה הגדול בישראל וכמו בשווקים הגדולים בעולם, הוא נמצא בחלל אורבני. יש בו יותר מ – 60 דוכני מזון, ברים, מסעדות ותוצרת מקומית משובחת.

השוק דומה לשווקים באירופה ויש בו סצנה קולינרית משובחת. הוא קרוב לתחנת הרכבת עזריאלי, וניתן להגיע לאזור בקלות מכל מקום בארץ מבלי לדאוג לפקקים וסידורי חניה.

 


שוק הפשפשים

שוק הפשפשים נמצא בלב ליבה הפועם של יפו. הוא נושק לחופי יפו הקסומים, נמצא בקרבת יפו העתיקה ובקרבת הנמל הקדום. שוק הפשפשים הוא שוק קטן שאוצר עתיקות, פריטי וינטג' ופריטי אספנות ייחודיים.

העתיקות אומנם מושכות המונים, אולם שוק הפשפשים ביפו התפתח עם השנים והפך למעוז קולינרי חווייתי לפודיס מכל העולם ומקום בילוי קסום למקומיים.

בשוק דוכני אוכל, ברים, מסעדות ובתי קפה איכותיים המגישים קפה ואוכל ישראלי משובח. אזור השוק וסביבתו מציעים שילוב של טעם ותרבות לצד היסטוריה ואדריכלות יוצא דופן.


שוק התקוה

שוק התקוה הוא אחד השוקים הותיקים בארץ והוא צמוד לשכונה על שמה הוא נקרא. השוק שופץ במהלך השנים וכיום הוא מקורה, יחד עם זאת השוק שמר על אותנטיות והקונספט העממי שלו נשמר עד היום.

השוק במקור נועד למכור תוצרת טריה לתושבים ועם השנים סחף חובבי אוכל רבים בזכות דוכני מזון יחודיים שנותנים הצצה נדירה לשלל תרבויות ההגירה לשכונה.

ניתן למצוא בשוק דוכני פירות וירקות, מזטים, תבלינים, דוכני מזון, מסעדות פופולריות ושיפודיות איכותיות. השוק מרכזי בשכונת התקווה ומתפרס למספר רחובות צדדיים בהן היצע קולינרי רחב.


שוק בצלאל

שוק בצלאל אומנם אינו מעוז קולינרי אבל בהחלט שווה הצצה. שוק בצלאל הוא מרכז מסחרי במרכז תל אביב. בעבר התפרסם שוק בצלאל בזכות דוכני הפלאפל הרבים שהיו במקום.

כיום רוב דוכני הפלאפל נסגרו ובמתחם תמצאו בעיקר חנויות ודוכנים של ביגוד והנעלה.

השוק פופולרי בזכות עודפים של מותגי יוקרה במחירים נמוכים ובשל קרבתו לבתי קפה, מסעדות ומוקדי בילוי פופולריים.

שוק בצלאל נמצא בקרבת שוק הכרמל ורחובות שנקין, קינג ג'ורג, אלנבי ונחלת בינימין.


סיום סיומת:

השווקים הקולינריים בתל אביב משקפים את תרבות האוכל המגוונת והתוססת של העיר. משוק הכרמל השוקק ועד לשרונה מרקט המודרני. השווקים מציעים מגוון עשיר של טעמים, ניחוחות וחוויות.

ההמלצה שלנו היא להשתתף בסיור קולינרי משובח ולחקור את מגוון השווקים העירוניים של תל אביב. את שוק הפשפשים העתיק של יפו, את היצע המשובח בשוק התקווה, את הקסם של שוק לוינסקי, את השוק המודרני המטופח במתחם שרונה, את שוק הנמל הייחודי ואת שוק הכרמל הפופולרי.

מאמרים נוספים בקטגוריה: שווקים
מתעניינים בסיור? נא השאירו פרטים